Huidverzorging Image Skincare

Image Skincare; een bewezen effectieve en natuurlijke verzorging

‘’Verzorg je huid goed, je hebt er maar één.’’ De Egyptische koningin Cleopatra wist dat als geen ander. Zij was dan ook groot liefhebber van badderen met milde verzorgingsproducten, zoals honing en melk. Uiteraard gebruikte zij producten die 100% natuurlijk waren, een andere keuze had zij dan ook niet.


Honing heeft een vocht inbrengende werking en is ontstekingsremmend. Het melkzuur en de eiwitten van de melk, herstellen en voeden de huid. Zij staat bekend als een van de mooiste vrouwen uit de geschiedenis. Ze is befaamd om haar stralende, zachte huid. Zo’n huid, dat willen we toch allemaal?


Jawel, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dat heeft te maken met erfelijkheid en externe factoren, zoals stress en milieuverontreiniging. De wellicht frustrerende zoektocht naar een verzorgingsproduct dat perfect is voor jouw huid, kan verkort worden door IMAGE Skincare producten te gebruiken. Deze producten zijn altijd natuurlijk en hebben een bewezen effectiviteit.

Het ontstaan van Image Skincare
Janna Ronert, de oprichter van IMAGE Skincare, heeft zelf jaren besteed aan zo’n zoektocht. Ze kampte met rosacea en vond niet de geschikte verzorgingsproducten voor haar huid. Toen zij haar diploma aan de universiteit van Nebraska had gehaald, ging ze het bedrijfsleven in. Haar zoektocht bleef voortduren. Uiteindelijk is zij zich gaan specialiseren in huidverzorging en ging in haar eigen keukentje aan de slag met diverse grondstoffen. Haar doel was een hoogwaardig serum te ontwikkelen, zonder parabenen. Parabenen worden aan producten toegevoegd om bederf tegen te gaan. Het is een conserveermiddel, waar de huid allergisch op kan reageren. Janna Ronert wilde een huidverzorgingslijn met alleen natuurlijke ingrediënten.

In 2003 was het zover: Janna Ronert bracht de complete productlijn voor de gevoelige huid, Vital C op de markt. Vanaf toen was het huidverzorgingsmerk Image Skincare, een feit. Tot op de dag van vandaag is Vital C nog altijd een ‘best-selling product’.

Inmiddels zijn er wereldwijd meer dan 60 vestigingen van Image Skincare. Het aantal lijnen staat nu op 13. De ontwikkeling van deze producten doet zij in nauwe samenwerking met chirurgen (onder andere haar man Marc Ronert), huidartsen en andere topmedici en kennisinstituten. Het gaat hen daarbij om producten van hoog niveau en met bewezen effectiviteit te ontwikkelen, die gewoon thuis gebruikt kunnen worden.


Deze 13 lijnen zijn:
Dagcrème van Image Skincare
• Nachtcrème
• Zonnebrandcrème SPF
• Oogverzorging
• Beauty
• Scrubs en exfoliate
• Hand-en lichaamsverzorging
• Lipverzorging
• Maskers
• Reinigers
• Serums
• Travel kit (minder dan 100ml dus handbagage)
• Post treatment (na een intense behandeling)

Alle producten hebben een specifieke focus
Alle Skincare gezichtsproducten hebben een specifieke focus, denk aan huidveroudering, pigmentatie, roodheid, acne of algemene gevoeligheid. Vanwege de specifieke focus, wordt geadviseerd om verschillende Skincare producten met elkaar te combineren. De producten zijn ondersteunend en vullen elkaar aan. Door deze doordachte combinaties, krijgt jouw huid elke dag precies wat het nodig heeft. Dit combineren van verschillende producten zijn ze ‘Mix & Match’ gaan noemen.

Het belang van het reinigen van de huid
Het ’s ochtends reinigen schiet er, vermoedelijk door tijdgebrek, nog wel eens bij in? Probeer hier toch enkele minuten aan te besteden. ’s Avonds reinigen snappen we, want we zien duidelijk make-up en (ander) vuil. ’s Nachts is je huid stiekem, als jij eindelijk slaapt, erg actief. Het herstelt zich en voert afvalstoffen af. Ooit wakker geworden met vanuit het niets een pukkel? Dat is het gevolg van de huid die actief bezig was. Dat zijn de afvalstoffen. Janna Ronert en haar collega’s benadrukken dat de dagelijkse huidverzorging met hun producten eigenlijk maar uit een paar snelle stappen hoeft te bestaan:
• Reinigen (’s ochtends en ‘s avonds)
• Licht scrubben
• Hydrateren (d.m.v. nacht-of dagcrème)

Let op je huid en verander van product
Je huidconditie kan veranderen en de behoefte van je huid dus ook. De huid is sowieso aan ‘tijdsverloop’ onderhevig. Het is daarom niet raadzaam om jarenlang dezelfde producten te gebruiken. Win na een aantal jaar steeds weer advies in van een expert en pas zo nodig je producten aan. Skincare biedt hoogwaardige producten voor alle huidtypen, ook voor de ouder wordende huid.

Tot slot, alle producten die Janna Ronert met haar team heeft ontwikkeld, zijn niet alleen parabenen vrij, maar ook dierproefvrij. De verpakkingen zijn gemaakt van recyclebaar materiaal en alle verpakkingen zijn organisch afbreekbaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën