ouderdomskwaaltjes

4 tips tegen de ouderdomskwaaltjes.

Als je boven de 40 bent dan zijn er toch wat zaken die langzaam achteruit zullen gaan. Je zicht, je gehoor en wat dat je van je haar en en de strakheid van je huid. Door dit soort kleine dingen kun je alleen niet een stuk ouder voelen, je kunt er ook zeker een stuk ouder door overkomen. Daarom gaan we  je wat simpele tips geven om de ouderdom te bestrijden.

1.   Ouderdomsblindheid

Herken je dat, je zit ‘s avonds in een restaurant onder romantisch gedimd licht en je probeert de keuze te maken voor het diner maar je moet de menukaart steeds verder van je af houden om de menukeuzes goed te kunnen lezen. Dit wordt ouderdomsblindheid of manucale degeneratie genoemd. Hier is wat aan te doen.

Door een dergelijke operatie uit te voeren kun je het graaien naar een leesbril voorkomen. Hierdoor lijk je gelijk een stuk jonger.

2.   Verzorg je huid

Een tweede tip die we mee willen geven is: verzorg je huid. Dat je in ieder geval niet moet roken lijkt ons dan ook meer dan logisch. Roken maakt de huid grauw en dof. Hierdoor zul je sneller oud lijken. Zorg voor genoeg vitamine C en zink tot je. Dit bevorderd het herstellend vermogen van je huid. Was je huid ook regelmatig met water en gebruik niet teveel zeep want dit droogt de huid juist uit. Door je huid te wassen haal je het vuil uit de poriën waardoor de huid kan blijven ademen. Onthoudt dat de huid een levend orgaan is die de ruimte moet hebben om te kunnen zweten en ademen om goed te functioneren. Dus dames ook niet teveel make-up gebruiken of zalfjes. Ze beloven allemaal hydraterend te zijn maar er hydrateert nog steeds niks zo goed als gewoon water.

3. Denk aan je nachtrust

Slaap is belangrijk voor het herstel van het lichaam en het verwerken van de gedachten processen van overdag. Slaap houdt ons dus fysiek en mentaal gezond. Zorg dus dat je voldoende slaapt. Dit zal voor de mensen zonder of oudere kinderen makkelijker zijn dan degene met nog veel jong spruit. Maar als het drukke gezin bestaan je hier in belemmert zorg er dan voor dat je in de middag even een snel uiltje knapt. Let op, niet langer dan een half uurtje want anders werkt het juist averechts.

Tot slot de laatste tip: bewegen bewegen bewegen!

Om gezond oud te worden is het ook belangrijk dat je kwiek blijft. Niets ziet er zo oud uit als stramme mensen. Blijf dus vooral bewegen! Door onze drukke bestaan wil dit echte bewegen er nog wel eens bij inschieten. Dat een aantal bewegingsoefeningen per dag niet al te veel tijd hoeft te kost bewijst de yoga workout van de vijf tebetanen.  Met deze vijf eenvoudige oefeningen blijft je lichaam fit en in balans. Op de manier blijf je vlot bewegen en kom je jong en jeugdig over.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën